.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Da'wah::.

Photobucket

Selasa, 21 Oktober 2008

Kebetulan @ Suratan?

Assalamua'laikum:

If tgk video ni, orang kedah akan kata, isyh, biaq betui?

Orang selangor akan mula tambah, kebetulan ke? ke kebenaran?

Ore qlate oyak, yolo la tu, mugo filem ni hok lepah doh

Orang sabah mula bersuara, mau tau atau tak ya lihat sekarang bah!

Muslimin muslimat yang dirahmati oleh ALLAH s.w.t sekalian. Tempoh pada hari ini, kita sendiri mampu melihat dengan mata kasar apa itu yang digelar kerajaan ISLAM. sendiri tahu apa priority yang perlu sama sekali dipertuntutkan. Teruja ana membaca artikel2 yang ditulis oleh Ustaz Wan Ji (www.one-g.blogspot.com). Tak sia2 RM3.60 untuk 3 artikel yang menerangkan tentang kerajaan ISLAM. InsyaALLAH t ana akan uploadkan artikel2 nya untuk bacaan shbt2 yg singgah di blog ana.

Ana tak mahu komen panjang, cuma satu perkara perlu ingat, setiap undian itu amat berma'na, tak kesah dalam undian apa-apa sekalipun, seperti mana ana pernah terlibat dalam pilihan raya Jawatankuasa Perwakilan Pelajar (alhamdulillah..), seperti itu ana pernah merasa betapa hebatnya akibat, natijah, dan kesan negatif yang akan dirasai bila tersalah pilih puncak pimpinan. Sistem yang sama, pangkah mana pilihan anda, nampak remeh tapi semuanya terpulang pada anda selaku yang berhak mengundi. Apapun:

وَمَكَرُواْ وَمَكَرَ اللّهُ وَاللّهُ خَيْرُ الْمَاكِرِينَ

Dan orang-orang (Yahudi yang kafir) itupun merancangkan tipu daya (hendak membunuh Nabi Isa), dan Allah pula membalas tipu daya (mereka); dan (ingatlah), Allah sebijak-bijak yang membalas (dan menggagalkan segala jenis) tipu daya.

Surah A-li 'Imraan, Ayat 54

Cuma sekali lagi ana tekankan, hakikat = dunia adalah ladang persinggahan, hakikat = ramai tak sedar hal ni, hakikat = akhirat adalah negara yang kekal abadi, hakikat = ramai tahu wat2 tak tahu.

Jadi, sahabat2 sekalian, bukalah mata, celikkan minda kita.. Tanya iman dengan sebaiknya.. wallahu'alam

Tiada ulasan: