.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Da'wah::.

Photobucket

Rabu, 24 Jun 2009

Nota London 1: Pasir Mata




Bismillahirrahmanirrahim.
Bismillahirrahmanirrahim
Alhamdulillahirrabbil 'alamin..

30/5/2009

Kelihatan keluarga abang ei dan abang di setia menemani kami sehingga mata kami sudah tidak kelihatan pada pandangan mereka.. Inginkan senyum tapi ada sepalit duka, meninggalkan bumi malaysia dgn amanah yang perlu ditaklif.. Niatku satu, ingin menemani nikmat ALLAH di bumi ini.. yakni kerana ALLAH Akhirnya ku pacakkan rasa insaf dgn meninggalkan mereka air mataku, memohon pada ALLAH agar bisa kembali kebumi Malaysia seandainya itu yang terbaik.
Seperti biasa ayat ke-85 dari surah al-qasas aku baca, inilah rutinku setiap kali ingin meninggalkan sesuatu tempat.
ان الذى فرض عليك القران لرادك الى معاد
Sesungguhnya (ALLAH) yang mewajibkan engkau (Muhammad) untuk (melaksanakan hukum-hukum) Al-Qur'an, benar-benar akan mengembalikanmu ke tempat kembali* *Kota Mekah. Inilah suatu janji dari Tuhan bahawa Nabi Muhammad s.a.w akan kembali ke Mekah sebagai orang yang menang, dan ini sudah terjadi pada tahun ke delapan Hijri, pada waktu Nabi menaklukkan Mekah. Ini merupakan suatu mukjizat bagi Nabi s.a.w

Abah yang menurunkan ilmu ini.. Kata abah, kalau inilah rutin kita,insyaALLAH bila satu hari kt tak dpt baca ayat ini, beerti dgn izin ALLAH itulah kali terakhir kt menjejakkan kaki ke tempat ini.. Yakin iktikad dalam hati, alhamdulillah ayat ini dpt meniti di bibirku.



Malaysia,
Engkau memang tanah airku
Tempat I
SLAM tumpahnya darahku.
Aku berhutang padamu..
berhutang sebuah perjuangan.
Kalaupun bukan aku pasti kehebatan perjuangan akn dimaksimakan sebaik mungkin

Demi ISLAM

Demi DEEN

Demi ALLAH

Tiada ulasan: