.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Da'wah::.

Photobucket

Rabu, 3 Jun 2009

Aku mulakan dengan BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM

Bismillah.... Pictures, Images and Photos


stannington, view from bole hills
sheffield, england
hdr

Assalamua'laikum warahmatullah..

Ya Allah ya Tuhanku.. pada saat aku jadi keliru untuk berkongsi berita bahawa aku akn ke united kingdom, hatiku berdebar.. Aku risau kalau2 ad riak dalam hati.. keliru kalau lahir perasaan tamak. dan aku jadi risau kalau2 ada duka yg mendalam meninggalkan sebentar perjuangan di bumi gombak dan aku takut terlalu gembira kerana bakal mempelajari perjuangan di tanah 0rang.. sekalipun hanya ziarah yang seketika..

Lama aku berdiam diri tidak memberitahu sesiapa, akhirnya kerisauanku untuk berkongsi berita ini berubah menjadi lebih risau.. kerana kemungkinan tarikh penerbanganku bertindih dengan program yang sangat penting dalam usiaku.. andai aku tidak dpt pergi program itu blh jadi aku akan menyesal, tapi qada dan qadar itu adalah ketentuan dariMu, terimakasih ya ALLAH kerana izinkan aku untuk pergi ke program yang sgt penting itu, permata dalam hatiku..

Lucu rasanya pabila terkenang saat dimarah oleh shbt2 seangkatan kerana tidak berkongsi kerisauan yang ada, bahkan ada yang menangis kerana turut risau dgn kerisauanku.. Terima kasih shbt2..

Pada saat tulisan2 ini di taip, aku berada di bahagian ruang tamu rumah abe we, abgku yang ketiga.. Sambil menikmati udara segar di tepi tingkap. sejuk tapi segar. jam 8.04 am waktu london. malaysia, 3.04 pm. langsir putih sepoi-sepoi dibuai angin yang sepi.. alhamdulillah... nikmat yang mendalam..

sedari pagi tadi aku membiarkan zikir dan salawat diputarkan pada laptop-ku, dinikmati sepuas2nya..

Ya ALLAH... izinkanlah aku untuk berkongsi coretanku pada saat aku menjelajah ke bahagian bumimu yang lain.. buangkanlah rasa riak yang ada dalam diri, buangkanlah rasa iri hati yang ada dalam segumpal daging ini, tebalkanlah rasa cinta kami terhadapMu, tundukkanlah pandangan kami pada saat maksiat ada di hadapan mata, bukalah luas mata kami bahkan mata hati kami pada setiap saat utk menikmati nikmatMu... ya ALLAH, ampunkanlah kami..ampunkanlah kami... ampunkanlah..... ampunkanlah...


9 ulasan:

lailafillah berkata...

salam dik..kat mane nih? dah fly ke?

cheekylulu berkata...

(^_^) kirim slm kat umar ya..

xpe, bak kata mirwana : berjalan, bermusafirlah melihat kebesaranNya~

doakan kelancaran prog kt cni~

~Kupu Kupu Solehah~ berkata...

salam, k.laila.. kt negara jiran =)...

insyaALLAh aida syg =)......
all the best utk perjuangan semuanya..
rindukan shbt2..

rhapsody_sufi berkata...

ana tak tau ape jadi kat anti, so kirenya kat sini dah buktikan ana ni pentingkan diri sendiri...
what can i say just so sorry 4 not knowing nothing... so sori sahabat.

Ahmad Taufiq Redzuan berkata...

Assalamualaikum,

Nti dah berangkat pi mana?
dah x belajaq kat UIA Gombak lagi ka?

~Kupu Kupu Solehah~ berkata...

Sofiah rupanya =)... isyh, tkdelah nti, awat ckp lagu tu =)

~Kupu Kupu Solehah~ berkata...

To: Taufiq

Waa'laikumusalam..
Ana pi ziarah abg ana, tak smpai hati nak tinggalkan uia =)

lailafillah berkata...

hm..akak pon ingt adik yg sorg ni tak mau perjuang kat uia lagi..huhu..

khaulah al-azwar berkata...

salam adk... bila nk blk gmbk ni.. rindu sgt..dkt teman2.. adk, k,nad.. minggu ni kami ada prg utk krisis, penderaan bgs utk semua peringkat. kalau dh blk gmbk mai le.. salam pd k,nad, umi, abi ye.. t.care yr iman..