.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Da'wah::.

Photobucket

Rabu, 6 Mei 2009

Analisis Kehidupan: Kemanakah akanku waqafkan kakiku??

bismillah Pictures, Images and Photos
.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Tarbiyyah::.

Bermula cuti sem, seminggu aku tiada dirumah.
Alhamdulillah sampai dirumah, ALLAH izinkan aku demam dan batuk2, mohon pd ALLAH ini adalah kafarah terhadap dosa2 yg tlh aku lakukan..
Walaupun demam, seperti yang telah aku katakan sampai2 sahaja dirumah 2 hari telah aku manfaatkan kakiku ini ke PWTC untuk menikmati juadah buku-buku yang merupakan juadah paling aku gemari.
Manakala 3 hari aku perlu merehatkan diriku dirumah tapi tak bermakna Rehat adalah Futur (Lemah), Betulkan?

Alhamdulillah demam hampir kebah, 3 hari berehat dirumah sudah cukup. Lalu kemana pula kaki ini ingin diwaqafkan?
"Kaki, mahukah kamu aku bawakan ke suatu tempat yang lebih tenang?"

Sungai Udang, sama seperti kakakku dahulu, pasti abah akan hantar sendiri untuk pergi ke tempat ini. Baitul Qura'. Akhirnya kali ini aku pula menjadi penghuni yang bermalam di sini. Tidak seperti sebelum ini sekadar menjadi tetamu seharian shj. Syukurillah.
3 hari yang penuh istimewa di Melaka.

Pengajian di Baitul Qura' membuatkan aku rasa dalam bulan ini kali kedua aku dilahirkan. Kali pertama bila ya?

Hari isnin aku berada di Bumi Nilai pula. Tapi sungguh cita-citaku adalah untuk berjumpa setiap seorang adik2 yang telah diamanahkan kepadaku. Tapi sungguh syg, tak tercapai keseluruhan misi ini, panggilan ke bumi gombak menuntut untuk aku memenuhi cita-cita sahabat2ku yang lain. Tapi tak apa, dua-dua jalan da'wah kan? Dan aku cintakan jalan da'wah


Di bumi gombak, shbt2 bersama2 bersidang, tidak kurang ada yang datang dari Kedah. Aku manfaatkan ukhuwah sebaik mungkin. 2 hari disini. Sedikitpun tiada penat. Ya ALLAH, aku bersyukur atas kekuatan yang Kau pinjamkan ini. Senyuman yang Kau pinjamkan ini. Hati yang telah Kau ukirkan ini. Segala puji-pujiaan hanya buatMu ya ALLAh.

Hari ini aku berada dirumah. Tapi insyaALLAH pada 10 hbln akan aku kembali bertugas di bumi UIA, menurut perancanganku begitu. Mama abah, adik mohon restu dari mama dan abah yang adik sygi. Moga-moga redha mama dan abah ada bersama jalan juang adik supaya jalan juang adik ini diredhai oleh ALLAH kerana REDHA ALLAH ITU TERLETAK PADA KEREDHAAN IBU BAPA.


.:: Ini adalah gambar mama dn abah yang baru ditangkap. Lokasi : Lake Garden, Kuala Lumpur. Hari: Sungguh hampir terlupa hari yang tepat, tapi antara hari-hari menunggu detik keputusan EXAMINATION RESULT IIUM.::.

.:: Wahai kaki, kemana lagi kamu sudi untuk aku waqafkan? Kamu cintakan jalan juang ini kan?::.
.:: Guess what?! Inilah sandal-ku yang telah berbakti semenjak awal-awal duduk matriks UIA, erm, takda sandal lain dah, the one n only. heh. Guess what else?! Abah yang kepit tuh. Hehe. Ini dialog dengan abah. "Abah, bakpo abah kepit kasut adik nge ngepit kain? " abah ana pun kata " Ho lah, duk die2, toksey wi dio gi mano2" .. Abah berkata dalam nada yang bergurau, tapi ana tahu apa sebenarnya yang tersirat.



bismillah Pictures, Images and Photos

.:: PECINTA JALAN RASULULLAH s.a.w ::.

3 ulasan:

khaulah al-azwar berkata...

salam syafakillah adk akak mahirah.. sabar dlm hadapi ujian dan sakit y allah bg adalah satu tarbiyah pd kt adakah kt redha/tidak diatas apa yg ALLAH bg. Adakah kt lupa padanya bila kt dlm kesenangan/kesusahan. Setakat mana ingatan kt pdnya. Moga diberi kekuatan dlm bermujahadah dgn penuh istiqamah. moga menjadi quratul ain pd abah. mak dan pd setiap insan yg berada disisi adk. teruskan perjuanga yg suci walapun dimana saja berda walaupun dgn siapa kt ditarbiyahkan. Maaf atas kelemahan diri akak dlm mendekati adk. salam syg dari akak yg terlalu dhaif sisi ALLAH swt. Jg kesihatan, rajin2 makan ubat.. jgn buat hiasan nanti akak rotan adk.. / nak kena suapkan ubat dkt adk jg mcm adk2 lain. erm.. bil ale nak jumpa kan.. x pe le ALAH dh tuliskan khdpn kt.. doa yg mampu utk dipanjatkan agar diberi ruang & peluang utk kt bertemu mengenali diri masing2 agar 1dy kt dpt kenali keluarga lbh dekat lg.. mg disini mak & abah tahu dgn sapa adk berkawan.insya-allah mg adk bertemu shbt2 yg soleh & soleha utk membantu adk teruskan perjuangan ini sbg khalifah. k dh 1am mengantuk sgt,, tp bil ateringat SMS adk td tu akak buka blog adk.. x sampai ht nak kecewakan org walapun ht kt sering dikecewakan org.(Ops bukan adk ye) jauhkan itu semua utk kita skt ht org.. moga ALLLAH pelihara kt semua insya-allah.salam syg mmaf zbt.

khaulah al-azwar berkata...

Ada lg tertinggal awah bnyk nye buku.. utk akak xde ke:(

~Kupu Kupu Solehah~ berkata...

Salam jazakillah kak su..
Alhamdulillah adik sehat wal'afiat ^_^..
Mhn pd ALLAH k.su pun sama deh ^_^...
Jazakillah ats kata2 dan nasihat2 k.su... InsyaALLAH diraikan ya ukhti~
Mhn ma'af selalu tak dpt nk penuhi jemputan2 k.su...