.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Da'wah::.

Photobucket

Rabu, 29 Oktober 2008

28 Oktober 2008

bismillah Pictures, Images and Photos



Tanggal 28 Oktober 1989, iqamah dilaungkan pada telinga kecilku ini, menandakan aku baru shj dilahirkan di bumi ini, pasti dalam hati ibuku, doanya agar aku bisa menjadi anak yang solehah, apakah aku mampu? Moga ALLAH memakbulkan akan rintihan ibuku itu, moga malaikat tetap mengaminkan sehingga ke hari ini..



Kini usiaku menjadi bertambah lagi, 19 tahun itu yang menjadi coretan. syukur yaALLAH, alhamdulillah. Rutin yg perlu, sujud syukur. Sedari 26 october dh ada yang wish awal2, barangkali risau wajahku ini tak akan ada lagi dimuka bumi..hihi... Kita akan tetap mati walau dimana cuma menunggu masa sahaja... Buat tatapan sahabat-sahabat, inilah antara hadiah-hadiah yang istimewa sempena ulangtahun hari lahirku tempoh hari.. Jazakallahukhairan jaza' buat antum =]











Ini dari sahabat terbaik ana : 'Atikah Binti Abdul Rahman~

Tangisan sanubari telah terhenti,
Kala suram suria memancar sinarnya
Pertemuan seindah bayangan firdaus,
Menjadi zikir kasih yang suci.

Lukisan dua jiwa menjadi satu,
Terkenang detik bertemunya kau dan aku,
Santun berhikmah,
Mengingatkan diri,
Hidup dan mati hanya untuk ILAHi.

Menggengam janji cinta ini,
Bertemu kasih tanpa jasad,
Bicara tanpa suara,
Hanya tulisan bahasa indah,


Mengeratkan antara kita,Hinggalah ke akhirnya~...


Kau ku sanjung kerna pengorbanan..


Bagai puteri di kayangan,


Tika ku lesu, hadapi hidup..


Kau hembuskan nafas semangat,


Penawar hati....


* Pertama kali mendengar lagu ini,
rupa-rupanya bergenang air mataku... Menusuk ke qalbi rasanya.. Tak sangka ukhuwah itu begitu indah... Hinanya diri ini....

















.::Video tentang Kebakaran Rumah Adik-adik itu::.



Pagi 28 October, aku di 'bangun'kan dengan satu mesej yang menjemput untuk ke satu MISI, MISI KEBAJIKAN GAMIS. Tak pasti kali ke berapa aku menjadi sukarelawan (tapi masih boleh dibilang dengan jari..hemo-hemo), cuma kali ini agak berbeza daripada sebelum-sebelum ini. Pagi itu agak sibuk sedikit dirumah, tapi segala persiapan, baik fizikal, mental dan insyaALLAH rohani..tetap aku persiapkan untuk ke MISI KEBAJIKAN ini. Perjalanan dimulakan dari rumah selepas zohor, memandangkan untuk mengelakkan sebarang musyaqqoh dalam perjalanan. Sampai sahaja di lrt UNIVERSITI, ana dan 'atikah dijemput oleh sebuah kereta yg warnanya menjadi kesukaanku =]..warna ape?~ warna hijau..



Setibanya di masjid UIA, pj. Sedikit kaget, kerana kami agak terlewat walaupun beberapa minit sahaja daripada kampus uitm. Apepun, segan!.Aku menghulurkan sumbangan hasil kutipan daripada sahabat-sahabat seperjuanganku.



2 buah kereta, 1 van. Kami terus bergerak ke Sg. Penchala. Kelihatan figure-figure penting dalam GAMIS turut hadir. Ust Dzulkhairi, Ust Hilmi Qusairi, Ust Shaari dan juga Ust Yusri. Itu antara pimpinan GAMIS yang hadir.



Terusik sungguh di hati ini, bila dihadapan mataku setibanya di Sg. Penchala, kelihatan deretan rumah yang terbakar. ALLAH... dikhabarkan anak-anak yatim antara yang ada di dalam rumah itu. Kata Mak Long (penduduk di situ), 7 buah rumah kesemuanya, 70 anggota keluarga yang terlibat di dalam kejadian. Kata seorang lagi makcik di situ, 2 anak-anak yang terkorban, dan antaranya adalah anaknya... Ku rapati seorang adik kecil, Anis namanya, luka dikaki kiri dan kanannya, yang ada hanya bicara mata, tiada kata-kata dibibirnya, mungkin trauma darinya..

Masyitah baru berusia 7 tahun, tapi rumahnya telah ditaqdirkan oleh ALLAH untuk hangus rentung pada kejadian 10 malam itu.. Adik-adik akak.. sabar deh.. innallahamaa'na..



Teringat kata2 Ust Dzulkhairi, ketika hendak mengakhiri ucapannya, satu kata-kata yang terpaku di lubuk hati ini, " BUKAN SAMPAI DI SINI SAHAJA, KITA PERLU UNTUK MEMBANTU SEMUA YANG MEMERLUKAN BANTUAN, BAIK MUSLIM MAHUPUN BUKAN".



Buka mata hati, untuk hijab mata nafsu!

Tiada ulasan: