.::Salam Setinggi Ukhuwah Sekencang Da'wah::.

Photobucket

Sabtu, 25 Oktober 2008

Sambutan Tapi ada Manfaat

Photobucket







Bismillahirrahmanirrahim~


MERIAH keR awak??


sambut je, tak da maknanya..hehehe

Inilah antara detik-detik pertemuan sepanjang Syawal yang dapat ana kongsikan bersama sahabat-sahabat sempena menyambut 'Idul Fitri. Paling utamanya, tidak dapat ana besarkan gambar-gambar ini untuk tatapan umum memandangkan majoriti daripada sahabat-sahabat dalam gambar ini masih lagi muslimat yang tiada zauj lagi. Tidak perlu ana huraikan panjang.
InsyaALLAH setiap detik pertemuan bersama para mujahidah tidak akan dilupakan sama sekali melainkan telah ditaqdirkan oleh ALLAH untuk berlaku hal sedimikian. Hadirin yang dirahmati oleh ALLAH s.w.t, agak terlambat untuk ana mengucapkan Salam Lebaran, Salam Syawal, Salam 'Idul Fitri.
Terus, lebih molek andai kata ana memperingatkan kembali diri ini, akan apa etikanya pada 'Idul Fitri.
"Kembali Kepada Fitrah".
Itu ertinya, yang andai dihurai panjang, sang syaitan akan mula menusuk-nusuk supaya para pembaca merasa mengantuk, mulut mula menguap-guap. Pendek sahaja ulasannya. ALLAH hadiahkan 'Idul Fitri itu tanda kemenangan bagi yang berjaya merentasi bulan Ramadhan dengan baik. RAMADHAN KAREEM! Namun begitu. bagaimana dikatakan insan-insan mukmin ini berjaya mengharungi bulan Ramadhan dengan baik?
Nah, ini dalilnya!
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ
Wahai orang-orang yang beriman! Kamu diwajibkan berpuasa sebagaimana diwajibkan atas orang-orang yang dahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa.

Kesimpulannya, muhasabah diri kembali. apakah diri ini, baik diri ana mahupun sahabat-sahabat ana dapat mencapai tahap "BERTAQWA" itu... bagaimana cara seseorang itu bertaqwa perlu dikoreksi kembali.
"Ya ALLAH ya Tuhanku, datangkanlah dalam hati ini rasa ketaqwaan pada Mu. Hambamu ini hamba yang hina, dan dipenuhi dengan debu dosa, maka sucikanlah hati ini ya ALLAH. Datangkanlah rasa taqwa dan hubbun pada dirimu ya ALLAH"



1 ulasan:

nur ainina berkata...

assalamualaikum..
indahnya saat ini..tiba2 terdetik dihati "Inikah nikmat sebenar ukhuwah?" terlalu indah jk segalanya kerana Allah..hati syahdu keriangan, bertemu sahabat2 yg sangat baik dan sefikrah...agar dpt sama2 menuntun tangan dijalan Allah..:)